Before You Start Before You Start
Starting a Business Starting a Business
Tax obligations Tax obligations
Social security Social security
Running a business Running a business
Closing a business Closing a business

O Punkcie Kontaktowym biznes.gov.pl

Historia

28 grudnia 2009 r. na mocy Dyrektywy usługowej oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej utworzony został Pojedynczy Punk Kontaktowy, którego celem było wsparcie dla osób prowadzących lub planujących rozpocząć działalność gospodarczą.

Kolejnym etapem ewolucji Pojedynczego Punktu Kontaktowego był projekt „Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" realizowany przez Ministerstwo Rozwoju (Lider), Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Krajową Izbę Gospodarczą (Partnerzy), które w ramach Działania „Uruchomienie Elektronicznego Punktu Kontaktowego" stworzyły platformę informacji o warunkach wykonywania działalności gospodarczej.  W ramach projektu powstał portal internetowy biznes.gov.pl. Przy jego tworzeniu wykorzystano m.in. dorobek projektu „Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka (UEPA)"

Ministerstwo Rozwoju wspólnie z Partnerami – Instytutem Logistyki i Magazynowania i Krajową Izbą Gospodarczą – prowadzi obecnie prace nad rozwojem punktu kontaktowego w ramach Projektu „Rozwój Pojedynczego Punktu Kontaktowego trzeciej generacji". Więcej informacji o Liderze projektu i Partnerach znajdziesz tutaj.

Co znajdziesz na portalu biznes.gov.pl

Portal biznes.gov.pl jest kompleksowym źródłem informacji na temat prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców na każdym etapie działalności.

Znajdziesz tutaj szczegółowe informacje jak zarejestrować działalność, jak rozliczać podatki, jak zgłosić siebie i swoich pracowników do ubezpieczeń, gdzie szukać partnerów i jak bezpiecznie prowadzić biznes. Dowiesz się także, w jaki sposób możesz świadczyć usługi za granicą, a jeśli jesteś obcokrajowcem, jak prowadzić działalność w Polsce.

Na Portalu uzyskasz także informacje o wymaganych procedurach i formalnościach administracyjnych oraz sposobie ich realizacji (skorzystaj w tym celu z wyszukiwarki procedur administracyjnych oraz interaktywnych poradników przedsiębiorcy). Masz także dostęp do szerokiej bazy e-wniosków. Wyszukiwarka instytucji ułatwi Ci odnalezienie właściwego urzędu, w którym chcesz załatwić sprawę. Pamiętaj, że dzięki portalowi biznes.gov.pl wiele procedur możesz załatwić drogą elektroniczną (tutaj znajdziesz więcej informacji na ten temat)

Prowadząc działalność niejednokrotnie możesz potrzebować szczegółowych informacji dotyczących np. obowiązujących przepisów prawa albo procedur administracyjnych. Skorzystaj z Centrum Pomocy, w którym na Twoje pytania odpowiedzą konsultanci oraz eksperci z właściwych urzędów administracji publicznej oraz instytucji otoczenia biznesu.

Posługiwanie się treściami zamieszczonymi na portalu biznes.gov.pl ułatwi Ci zestaw materiałów e-learningowych (Akademia biznes.gov.pl). Znajdziesz tu filmy instruktażowe wyjaśniające, jak korzystać poszczególnych funkcjonalności Portalu.

Jak się nami skontaktować

Jeśli chciałbyś uzyskać informację dotyczącą prowadzenia działalności, skorzystaj z Centrum Pomocy. Z Centrum skontaktować się możesz wypełniając formularz lub telefonicznie, w dni powszednie z wyłączeniem świąt od 7:00 do 17:00 pod numerem 22 100 20 79 (z telefonów komórkowych) oraz 801 055 088 (z telefonów stacjonarnych). Możesz także skorzystać z telefonu internetowego. Centrum Pomocy zapewnia także obsługę osób niesłyszących.

Jeśli chciałbyś przesłać swoje uwagi na temat funkcjonowania portalu oraz treści na nim zawartych, możesz skorzystać z formularza w Centrum Pomocy albo zgłosić komentarz – na dole każdej strony możesz ocenić artykuł i wyrazić swoją opinię.

Podziel się informacją o portalu ePK z innymi przedsiębiorcami – tutaj możesz pobrać materiały promocyjne. Zajrzyj też na nasz profil Facebook, gdzie codziennie publikujemy nowe informacje.

 

Share Print