Before You Start Before You Start
Starting a Business Starting a Business
Tax obligations Tax obligations
Social security Social security
Running a business Running a business
Closing a business Closing a business

Jak promować firmę w internecie

Internet oferuje wiele możliwości promocji Twojej firmy. Globalny zasięg, możliwość interakcji z adresatem, szybka wymiana informacji, to tylko kilka przykładów zalet promocji internetowej. Niezależnie od jej formy, powinieneś pamiętać o kilku podstawowych zasadach aktywności w internecie. Przede wszystkim, ze względu na bardzo szerokie grono użytkowników internetu, zawsze miej na uwadze, do jakiej grupy odbiorców chcesz kierować działania promocyjne. Kolejną ważną sprawą jest dbanie o to, aby każda informacja na temat Twojej firmy, która pojawia się w sieci była rzetelna, jak najbardziej aktualna oraz interesująca dla odbiorców.  

Narzędzia promocji internetowej

Najprostszą formą promocji w sieci jest strona internetowa – wizytówka Twojej firmy. Umieścić tam  możesz najważniejsze informacje, takie jak nazwa, profil działalności, oferta produktów czy usług i aktualne dane kontaktowe. Niestety często zdarzają się strony firm, na których widnieją nieaktualne adresy i kontakty, co skutecznie zniechęca do kontaktu.

Posiadając własną stronę w internecie zadbaj o to, aby w popularnych wyszukiwarkach internetowych pojawiała się na czołowych pozycjach na liście wyszukiwania. Jest to tzw. proces pozycjonowania, dzięki któremu strona będzie częściej odwiedzana przez użytkowników. Pomocne jest tu np. dobranie odpowiednich słów kluczowych w kodzie strony internetowej, które ułatwią wyszukiwarkom internetowym odnalezienie Twojej strony w momencie, gdy użytkownik wpisze związane z Twoją działalnością słowo kluczowe. Optymalizacja w wyszukiwarkach (ang. Search Engine Optimization) wymaga znajomości procesu tworzenia stron internetowych i ich współpracy z wyszukiwarkami – dlatego zalecane jest, aby czynność te powierzyć specjalistom.   

Inne formy promocji i reklamy w internecie to m.in.:

Ogłoszenia reklamowe – m.in. bannery, popupy, umieszczone na dużych i często odwiedzanych portalach internetowych pozwalają przyciągnąć znacznej liczby internautów. Popularna jest także tzw. reklama kontekstowa, której skuteczność leży w tym, że treści reklamowe wyświetlają się np. na stronach związanych tematycznie z naszą ofertą. Odmianą tej formy reklamy są także linki sponsorowane z odnośnikiem do stron reklamodawcy, które wyświetlają się np. z boku na stronie wyników wyszukiwarki.

Mailing – wysyłanie informacji do wybranej grupy użytkowników za pośrednictwem poczty e-mail. Ta forma jest skuteczna pod warunkiem poprawnego wyselekcjonowania i dotarcia do interesującej nas grupy odbiorców. Błędem jest wysyłanie informacji o produktach/usługach „na oślep" do szerokiego grona odbiorców, z których duża część nie jest zainteresowana naszą ofertą. Należy pamiętać, że kwestie wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną reguluje w Polsce ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Zgodnie z nią, informacja handlowa powinna być wyraźnie wyodrębniana  i  oznaczana  w  sposób niebudzący wątpliwości, że jest to informacja handlowa i zawierać m.in. oznaczenie podmiotu, na którego zlecenie jest ona rozpowszechniana, oraz jego adresy elektroniczne; wyraźny  opis  form  działalności  promocyjnej a także wszelkie  informacje,  które  mogą  mieć  wpływ  na  określenie  zakresu odpowiedzialności stron, w szczególności ostrzeżenia i zastrzeżenia.

Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu identyfikujący go adres elektroniczny.

Newsletter – służy do stałej komunikacji z klientami. Informuje odbiorców o nowościach, zmianach, ofertach, aktualizacjach w obrębie danej firmy czy tematu. Ma formę szablonu. Powinien być wysyłany ze stałą częstotliwością – ustalając ją warto zastanowić się jak dużo nowych informacji jesteśmy w stanie dostarczyć odbiorcom. Warto również pamiętać o wymogach (m.in. zgoda odbiorcy) związanych z prowadzeniem listy mailingowej adresatów newslettera.

Media społecznościowe – profile firmowe na najbardziej popularnych serwisach społecznościowych. Promocja daje szansę dotarcia i nawiązania spersonalizowanego kontaktu z dużą grupą użytkowników. Jeśli chcesz wiedzieć, jakie są zasady promocji na portalach społecznościowych, polecamy artykuł Firma w mediach społecznościowych.

Marketing mobilny – to kolejny, dynamicznie rozwijający się kanał promocji – zbliżony do działań internetowych, ale wykorzystujący urządzenia mobilne (smartfony, tablety).

Share Print