Każda osoba, w stosunku do której wygasł tytuł do ubezpieczeń społecznych i/lub ubezpieczenia zdrowotnego, podlega wyrejestrowaniu z tych ubezpieczeń na formularzu ZUS ZWUA.
Zgłoszenie wyrejestrowania z ubezpieczeń dokonuje płatnik składek, który w tym zakresie zobowiązany jest złożyć wspomniany formularz w terminie 7 dni od daty wygaśnięcia tytułu do ubezpieczeń. Ma to zazwyczaj miejsce w sytuacji redukcji zatrudnienia lub zmiany formy współpracy.
Uwaga ! Płatnik składek zobowiązany jest złożyć wyrejestrowanie z ubezpieczeń również w przypadku konieczności zgłoszenia zmiany danych dotyczących tytułu ubezpieczenia oraz rodzajów ubezpieczeń i terminów ich powstania. Następnie składa nowe i prawidłowo wypełnione zgłoszenie do ubezpieczeń.
Na stronie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych znajdziesz szczegółowy poradnik na temat wypełniania druku ZUS ZWUA.
Czy ta strona była przydatna?