Podatnicy, którzy uzyskują przychody opodatkowane zryczałtowanym podatkiem zewidencjonowanym w przypadku likwidacji działalności lub na dzień przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną w jednoosobową spółkę kapitałową muszą sporządzić wykaz składników majątku wykorzystywanych w prowadzonej działalności.
Sporządź wykaz składników majątku, zgodnie z art. 20 ust. 6 i 7 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Zrób to na dzień:
- likwidacji działalności
- wystąpienia wspólnika z takiej spółki.
- przekształcenia przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną w jednoosobową spółkę kapitałową
Co powinien zawierać wykaz
Wykaz powinien zawierać co najmniej następujące dane (zgodnie z art. 24 ust. 3a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych):
- liczbę porządkową
- określenie (nazwę) składnika majątku
- datę nabycia składnika majątku
- kwotę wydatków poniesionych na nabycie składnika majątku
- wartość początkową
- wysokość wypłaconych środków pieniężnych należnych wspólnikom z tytułu udziału w spółce niebędącej osobą prawną na dzień wystąpienia lub likwidacji
W praktyce wykaz ten powinien obejmować wszystkie rzeczy i wartości niematerialne (np. licencje) rozliczone w ramach działalności, a także środki trwałe, składniki wyposażenia, towary handlowe, materiały itp.
Wykazu nie przekazujesz organom skarbowym. Musisz go jednak przechowywać i udostępnić w przypadku ewentualnej kontroli.
Podstawa prawna:
Czy ta strona była przydatna?