Likwidatorzy muszą złożyć wniosek o wykreślenie spółki z KRS na formularzu KRS-X2 i dołączyć do niego:
- sprawozdanie likwidacyjne
- sprawozdanie finansowe na dzień zakończenia likwidacji
- protokół potwierdzający zatwierdzenie obu sprawozdań przez walne zgromadzenie
- oświadczenie likwidatorów o ogłoszeniu obu sprawozdań w siedzibie spółki
- uchwałę walnego zgromadzenia o wyznaczeniu przechowawcy ksiąg i dokumentów rozwiązanej spółki (o ile takiego dokumentu nie złożono podczas zgłaszania otwarcia likwidacji spółki w KRS)
- oświadczenie o braku toczących się postępowań sądowych, administracyjnych, komorniczych oraz o zaspokojeniu wszystkich wierzytelności
Termin na złożenie dokumentów wynosi 7 dni od daty zakończenia likwidacji spółki.
Formularz można złożyć:
- w biurze podawczym właściwego sądu
- nadać w urzędzie pocztowym na adres sądu
- elektronicznie
Jeśli spółka zatrudniała pracowników, to likwidatorzy muszą złożyć do urzędu skarbowego formularz NIP-8 by wyrejestrować spółkę jako płatnika składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne. W formularzu trzeba podać datę wyrejestrowania ostatniego pracownika.
Dokumenty te można złożyć po upływie roku od daty ukazania się ostatniego ogłoszenia o otwarciu likwidacji i wezwaniu wierzycieli do zgłaszania wierzytelności.
Wykreślenie online
Wykreślenie zgłosisz elektronicznie przez Portal Dostępowo-Informacyjny (PDI).
Ile zapłacisz
Opłata za złożenie wniosku do KRS wynosi 300 zł, za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym - 100 zł.
Sąd po stwierdzeniu, że proces likwidacji przeprowadzono prawidłowo, wyda postanowienie o wykreśleniu spółki z rejestru.
Spółka przestaje istnieć z chwilą wykreślenia jej z Krajowego Rejestru Sądowego.
Podstawa prawna:
Czy ta strona była przydatna?