Jesteś pielęgniarką/położną i chcesz działać na obszarze innej niż obecnie okręgowej izby? Musisz złożyć najpierw wniosek o wykreślenie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych. Szczegółów dowiesz się poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- listownie
w siedzibie izby
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Pielęgniarka/-arz/położna/-y ubiegająca się o wykreślenie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych w związku z zamiarem przeniesienia się na obszar działania innej okręgowej izby pielęgniarek i położnych lub wykonywania zawodu wyłączenie poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa okręgowej radzie pielęgniarek i położnych izby, której jest członkiem wniosek o wykreślenie z informacją o dokonanym wyborze okręgowej izby, której chce zostać członkiem. Ponadto, składa dokument uprawniający do wykonywania zawodu pielęgniarki i położnej w celu dokonania stosownej adnotacji przez organ dokonujący wykreślenia z rejestru.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- okręgowe izby pielęgniarek i położnych
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o wykreślenie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych z powodu przeniesienia na teren działania innej okręgowej izby
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Urząd sprawdzi twój wniosek
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych weryfikuje poprawność oraz kompletność wniosku i załączników wymaganych dla właściwego przeprowadzenia procedury.
W przypadku, gdy wniosek i załączniki nie spełniają warunków formalnych, ORPiP wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia braków w wyznaczonym terminie (z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania).
Wykreślnie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych z powodu przeniesienia na obszar działania innej okręgowej izby
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych dokonuje wykreślenia z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych z powodu przeniesienia na teren działania innej okręgowej izby pielęgniarek i położnych lub wykonywania zawodu wyłącznie poza terytorium RP. Wykreślenie z rejestru z powodu przeniesienia na teren działania innej okręgowej izby lub wykonywania zawodu wyłącznie poza terytorium RP, następuje w drodze uchwały właściwej okręgowej rady pielęgniarek i położnych izby, której pielęgniarka/położna była do tej pory członkiem. Uchwała jest wydawana w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden otrzymuje pielęgniarka/położna a drugi dołączany jest do akt osobowych pielęgniarki/położnej.
Okręgowy rejestr pielęgniarek i położnych prowadzi się w formie elektronicznej. ORPiP dokonuje aktualizacji w wyżej wymienionym rejestrze. Ponadto, ORPiP dokonuje zmiany wpisu w dokumencie „Prawo wykonywania zawodu pielęgniarki/-arza/położnej/-ego” potwierdzając wykreślenie z rejestru z tejże izby, po czym dokument (książeczka) jest zwracany wnioskodawcy.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
Oryginał
Dokonanie aktualizacji w Centralnym Rejestrze Pielęgniarek i Położnych
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych dokonuje aktualizacji danych w okręgowym rejestrze. Informacja o aktualizacji jest przekazywana w ciągu 7 dni do Centralnego Rejestru Pielęgniarek i Położnych na podstawie uchwały o wykreśleniu pielęgniarki/położnej z danej okręgowej izby. Aktualizacja danych następuje on-line i jest widoczna natychmiast po wprowadzeniu danych do okręgowego rejestru.
Termin
W ciągu 7 dni.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Czy ta strona była przydatna?