Chcesz zmienić dane na twoim certyfikacie dla personelu? Po zmianie np. nazwiska możesz wymienić certyfikat, aby zawierał aktualne informacje. Sprawdź poniżej, jak możesz to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Jeśli masz już certyfikat dla personelu i zmieniły się twoje dane osobowe, to złóż wniosek o zmianę danych.
Możesz zmienić takie dane jak:
Rozszerzenie certyfikatu
Pamiętaj, że możesz też wymienić dokument, jeśli chcesz zwiększyć zakres uprawnień. W takim przypadku złóż wniosek o rozszerzenie certyfikatu dla personelu (SZWO i F-gazy).
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Jeśli masz już certyfikat i chcesz go zmienić na nowy (z aktualnymi danymi osobowymi), wniosek możesz złożyć w dowolnym momencie.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- oddziały Urzędu Dozoru Technicznego
- URZĄD DOZORU TECHNICZNEGO
Jeśli składasz wniosek:
- online – złóż go do Centrali Urzędu Dozoru Technicznego
- w formie papierowej – złóż go do dowolnego oddziału Urzędu Dozoru Technicznego
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę danych certyfikatu dla personelu
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopia
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopia
Do wniosku dołącz dokument, który potwierdza twoje aktualne dane osobowe (np. akt małżeństwa). Sprawdź, jak uzyskać odpis aktu stanu cywilnego.
Pamiętaj, żeby oddać certyfikat, który aktualnie posiadasz. Możesz go oddać osobiście w wybranym oddziale urzędu lub wysłać pocztą. Dopiero po tym, jak urząd otrzyma twój stary certyfikat i wniosek wraz z dokumentami, to wyda ci nowy certyfikat. Numer twojego certyfikatu nie ulegnie zmianie i pozostanie w rejestrze UDT ten sam.
Termin
Jeśli masz już certyfikat i chcesz go zmienić na nowy (z aktualnymi danymi osobowymi), wniosek możesz złożyć w dowolnym momencie.
Urząd oceni formalnie i merytorycznie twój wniosek
Jeśli twój wniosek będzie niekompletny, to urząd wezwie cię (najczęściej telefonicznie) do uzupełnienia brakujących informacji. Dlatego we wniosku podaj dodatkowo dokładne dane teleadresowe (w tym numer telefonu oraz e-mail).
Dostaniesz certyfikat dla personelu
Jeśli spełniasz wymagania, dostaniesz nowy certyfikat.
Certyfikat jest ważny bezterminowo.
Urząd uaktualni też twoje dane w rejestrze wydanych certyfikatów dla personelu.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa
Wzór certyfikatu dla personelu zawiera wyszczególnienie zakresu certyfikatu oraz jego opis.
|
Dostaniesz certyfikat w postaci plastikowej karty identyfikacyjnej. Urząd prześle ci dokument pocztą na adres wskazany we wniosku.
Ile zapłacisz
- 50 zł - opłata za zmianę danych
Pamiętaj, aby w tytule przelewu napisać „Opłata za zmianę danych certyfikatu dla personelu – imię i nazwisko".
Gdzie zapłacić: na konto wybranego przez ciebie oddziału UDT.
- 17 zł - opłata skarbowa za pełnomocnictwo (opcjonalnie)
Jeśli do urzędu składasz pełnomocnictwo to musisz je opłacić. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielone mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom, dziadkom, wnukom lub rodzeństwu.
Gdzie zapłacić: opłatę skarbową za pełnomocnictwo wpłać na konto urzędu miasta lub gminy, właściwego dla siedziby urzędu, w którym składasz pełnomocnictwo. Numer konta sprawdzisz na stronie internetowej urzędu miasta lub gminy. Na przykład, jeśli pełnomocnictwo składasz do urzędu w Poznaniu to opłatę zapłać również na konto Urzędu Miasta Poznania.
Praktyczne informacje na temat pełnomocnictwa
Ile będziesz czekać
Urząd wyda ci certyfikat najszybciej jak to jest możliwe. Dolicz czas przesłania certyfikatu pocztą.
Czy ta strona była przydatna?