Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Awaria systemu Biznes.gov.pl

Trwają prace nad przywróceniem pełnej sprawności systemu Biznes.gov.pl. Złożenie wniosków o założenie działalności gospodarczej, czy o zmianą we wpisie CEIDG jest cały czas możliwe na stronie www.ceidg.gov.pl

Jak do końca awarii będzie można inaczej załatwiać sprawy

Aby otrzymać dokument, o który przedsiębiorca zawnioskował przed awarią, prosimy o wysłanie zgłoszenia poprzez formularz www.biznes.gov.pl/kontakt (wybierając temat „usterka/błąd Biznes.gov.pl”).
Dokument zostanie wydany w alternatywnej ścieżce (po weryfikacji manualnej).

Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach drogą online można uzyskać wnioskując o nie przez ePuap2 na tzw. piśmie ogólnym:
https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/podatki-oplaty-cla/podatki/zaswiadczenia-o-niezaleganiu-z-oplatami-lub-stwierdzajace-stan-zaleglosci
Przygotowany wniosek oraz potwierdzenie przelewu należy dodać jako załączniki. Wzór wniosku (link).

Założenie działalności gospodarczej online lub wprowadzenie zmiany we wpisie do CEIDG można w dalszym ciągu zrealizować na stronie rejestru www.ceidg.gov.pl.

Co ważne, wszystkie pozostałe funkcjonalności serwisu Biznes.gov.pl, takie, jak dostęp do aktualnych treści na temat prowadzenia firmy w Polsce, opisy usług administracyjnych, serwis treści angielskich, Głos przedsiębiorcy, wyszukiwarka kodów PDF działają bez zarzutu.

Infolinia Centrum Pomocy Przedsiębiorcy pomaga przedsiębiorcom na bieżąco. Od poniedziałku odebraliśmy ok. 500 połączeń w sprawie awarii.

Bieżące informowanie o postępach prac

Awaria systemu Biznes.gov.pl nie jest związana z działaniami zewnętrznymi. Przepraszamy i prosimy o wyrozumiałość przedsiębiorców, którzy kontaktują się z nami w różnych sprawach. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby jak najszybciej przywrócić poprawne funkcjonowanie serwisu. O postępach prac będziemy na bieżąco informować.