Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Wygaśnięcie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej

Jeśli posiadasz zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej specjalnej strefy ekonomicznej to w określonych przypadkach możesz złożyć wniosek o wygaśnięcie zezwolenia. Poniżej dowiesz się, jak złożyć taki wniosek.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Kto jest uprawniony do złożenia wniosku

Przedsiębiorca, który posiadał zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie danej specjalnej strefy ekonomicznej, uprawniające do korzystania z pomocy publicznej.

Kiedy przedsiębiorca może złożyć wniosek o wygaśnięcie zezwolenia

Przedsiębiorca może złożyć wniosek jeżeli:

  • nie skorzystał z pomocy publicznej
  • nie osiągnął przychodów oraz nie korzystał ze zwolnienia w ramach zezwolenia, w rozumieniu ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, z inwestycji, na którą zostało wydane zezwolenie - jeśli przedsiębiorca posiada więcej niż jedno zezwolenie, lub
  • skorzystał z pomocy publicznej udzielonej i spełnił wszystkie warunki określone w zezwoleniu oraz warunki udzielania pomocy publicznej

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

W dowolnym momencie

Gdzie załatwisz sprawę

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Pl. Trzech Krzyży 3/5, 00-507 Warszawa

Co zrobić krok po kroku

1. Złóż wniosek o stwierdzenie wygaśnięcie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej

Przedsiębiorca (zgodnie z art. 19 ust. 5 ustawy o SSE) składa wniosek o stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej uprawniającego do korzystania z pomocy publicznej do Ministra Przedsiębiorczości i Technologii.

Dokumenty

Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Wniosek powinien zawierać następujące dane:

- nazwę przedsiębiorcy,

- adres siedziby przedsiębiorcy,

- określenie żądania,

- uzasadnienie wniosku,

- podpisy osób uprawnionych do reprezentowania Spółki.

Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał

Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

2. Weryfikacja formalna wniosku

Minister Przedsiębiorczości i Technologii dokonuje weryfikacji wniosku pod względem formalnym.

Jeżeli twój wniosek zawiera braki formalne (np. pomyliłeś się we wniosku, nie podałeś wymaganych danych, albo nie złożyłeś wymaganych dokumentów) to urząd wezwie cię do poprawienia błędów lub złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni. Jeśli w terminie nie usuniesz braków urząd wyśle ci zawiadomienie, że twoja sprawa nie będzie dalej rozpoznawana.

3. Usunięcie braków formalnych wniosku

Wnioskodawca zgodnie z wezwaniem dokonuje usunięcia braków formalnych wniosku. Nie uzupełnienie wniosku w terminie lub zakresie wskazanym w wezwaniu skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpoznania.

Termin

We wskazanym w wezwaniu terminie

4. Weryfikacja merytoryczna wniosku

Minister Przedsiębiorczości i Technologii weryfikuje wniosek pod względem merytorycznym.

5. Wydanie decyzji w sprawie wygaśnięcie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej

Minister Minister Przedsiębiorczości i Technologii wydaje decyzję w sprawie wygaśnięcia zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej.

Decyzja przekazywana jest do wnioskodawcy i do wiadomości zarządzającego daną strefą ekonomiczną.

Dokumenty

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).

Ile będziesz czekać

Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).

Jak możesz się odwołać

Jeśli nie zgadzasz się z decyzją urzędu, złóż wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Możesz też złożyć skargę na decyzję bezpośrednio do sądu (bez wcześniejszego wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy). Na złożenie wniosku lub skargi masz 14 dni – licząc od daty otrzymania decyzji.

Możesz zrezygnować ze składania odwołania od decyzji. Jeśli złożysz w urzędzie oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania to decyzja będzie ostateczna z dniem doręczenia tego oświadczenia do urzędu. Utracisz jednak w ten sposób możliwość wniesienia skargi na tę decyzję do sądu administracyjnego.

Czy ta strona była przydatna?