Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Jak złożyć wniosek przez internet

Dlaczego warto składać wniosek przez internet? Bo to szybkie, proste i wygodne. Żeby złożyć wniosek wcale nie musisz wychodzić z domu. Wszystko załatwisz przez serwis Usługi online.

Znajdziesz tam formularze, które wypełnia się dokładnie tak jak w urzędzie. Dużym plusem jest to, że wpisywane przez Ciebie dane są od razu sprawdzane. Pomylisz się lub zapomnisz czegoś wpisać? Bez obawy, system od razu Cię o tym poinformuje.

Złożenie wniosku w 5 krokach

1. Na stronie głównej biznes.gov.pl kliknij w panel Usługi online (na dole strony  w stopce). Następnie za pomocą paska wyszukiwania znajdź usługę, która Cię interesuje. Kliknij w nią.

Do usługi (opisu usługi) możesz również trafić z innego miejsca na portalu. Jeśli otworzysz opis danej usługi, wyświetli się tam niebieski przycisk. Kliknij w niego.

2. Przechodzisz już do składania wniosku. Z dwóch wyświetlonych opcji (złóż online lub przygotuj do wydruku) wybierz tę, która Cię interesuje:  

  • złóż online – formularz potrzebny do złożenia wniosku wypełnij przez internet
  • przygotuj do wydruku – wypełnij formularz, który będziesz mógł wydrukować i zanieść do urzędu

3. Zaloguj się na konto w systemie biznes.gov.pl.

4. Wypełnij formularz według instrukcji.

5. Na koniec wybierz formę komunikacji z urzędem:

  • elektroniczna – odpowiedź z urzędu przyjdzie na Twoje konto w systemie biznes.gov.pl  
  • papierowa - odpowiedź przyjdzie na adres podany we wniosku (adres na terenie Polski)

Wybrałeś formę elektroniczną? Zawiadomienie, że w systemie czeka na Ciebie odpowiedź przyjdzie na konto w serwisie biznes.gov.pl. Po 7 dniach przyjdzie kolejne, a po 14 odpowiedź zostanie uznana za doręczoną.

Czy ta strona była przydatna?