Posiadasz wpis na listę tłumaczy przysięgłych i chcesz rozpocząć pracę w tym zawodzie? Potrzebna ci będzie pieczęć tłumacza przysięgłęgo. O tym jak ją zdobyć przeczytasz poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Osoba, która uzyskała wpis na listę tłumaczy przysięgłych składa wniosek do Ministra Sprawiedliwości o wydanie pieczęci tłumacza przysięgłego. Pieczęć jest niezbędna do poświadczania tłumaczeń oraz odpisów pism.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Po uzyskaniu wpisu na listę tłumaczy przysięgłych.
Gdzie załatwisz sprawę
Ministerstwo Sprawiedliwości
Aleje Ujazdowskie
11,
00-950
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku o wydanie pieczęci tłumacza przysięgłego
Wnioskodawca składa wniosek do Ministra Sprawiedliwości o wyrobienie pieczęci tłumacza przysięgłego.
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa
Przykładowy wzór wniosku znajduje się na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości: http://bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje/tlumacze-przysiegli/formularze/
Termin
Po uzyskaniu wpisu na listę tłumaczy przysięgłych.
Zamówienie pieczęci tłumacza przysięgłego w Mennicy Państwowej
Minister Sprawiedliwości zamawia pieczęć w Mennicy Państwowej.
Wyrobienie pieczęci trwa średnio od 4-7 tygodni.
Mennica Państwowa przesyła bezpośrednio pieczęć tłumaczowi przysięgłemu. Tłumacz zobowiązany jest do dokonania zapłaty za pieczęć w ciągu 14 dni na podstawie załączonej faktury. Orientacyjny koszt pieczęci wynosi 360 zł.
Tłumacz przysięgły składa wzór podpisu oraz odcisk swojej pieczęci Ministrowi Sprawiedliwości, Ministrowi Spraw Zagranicznych oraz wojewodzie, właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania tłumacza przysięgłego.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Czas realizacji procedury nie jest wskazany w przepisach prawa
Warto wiedzieć
W przypadku gdy pieczęć staje się nieaktualna (np. ze względu na zmianę danych osobowych) bądź ulegnie zniszczeniu lub zostanie zagubiona, tłumacz przysięgły składa ponownie wniosek o jej wydanie.
Pieczęcie, które nie mogą być używane, w szczególności z powodu ich zużycia lub uszkodzenia, należy przekazać niezwłocznie Ministrowi Sprawiedliwości.
Czy ta strona była przydatna?