Jesteś brokerem ubezpieczeniowym i zmieniły się twoje dane osobowe? A może zmieniły się osoby przy pomocy, których wykonujesz swoją działalność brokerską? Zgłoś to do Komisji Nadzoru Finansowego. Sprawdź poniżej, jakie zmiany trzeba zgłosić i jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Broker ubezpieczeniowy, którego dane – umieszczone w rejestrze brokerów ubezpieczeniowych – zmieniły się, ma obowiązek zgłosić tę zmianę do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).
Wniosek składa się na bezpłatnym formularzu elektronicznym dostępnym na stronie KNF i podpisuje Profilem Zaufanym (PZ).
Uwaga
Jeżeli broker nie posiada danych wymaganych do uzyskania PZ, wniosek można złożyć w formie pisemnej z wykorzystaniem formularza elektronicznego w postaci wydruku.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Złóż wniosek w ciągu 7 dni od wystąpienia zmiany.
Gdzie załatwisz sprawę
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
Piękna
20,
00-549
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę danych
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa
Informacje o przebiegu pracy zawodowej oraz świadectwa pracy lub inne dokumenty.
Do wniosku dołącz:
- w przypadku złożenia wniosku dotyczącego zmiany danych osobowych brokera który jest osobą fizyczną lub prawną – oświadczenie stwierdzające, że dane, których zmiany dotyczy wniosek, są zgodne ze stanem faktycznym, oraz że wniosek został złożony na podstawie będących w jego posiadaniu dokumentów
- w przypadku zmiany danych osób fizycznych, przy pomocy których broker ubezpieczeniowy wykonuje czynności brokerskie w zakresie ubezpieczeń i reasekuracji:
- oświadczenie brokera stwierdzające, że osoba fizyczna, przy pomocy której broker wykonuje czynności brokerskie, której dotyczy wniosek, spełnia wymogi określone w art. 34 ust. 4 pkt 1 lit. a-e ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń, albo
- oświadczenie brokera stwierdzające, że osoba fizyczna, przy pomocy której broker wykonuje czynności brokerskie, której dotyczy wniosek, spełnia wymogi określone w art. 34 ust. 4 pkt 1 lit. a-d ustawy oraz kopie dokumentów potwierdzających spełnienie przez tę osobę fizyczną wymogów określonych w art. 34 ust. 8 lub 9 ustawy
- w przypadku zmiany danych osób wchodzących w skład zarządu, oświadczenie brokera stwierdzające, że członek zarządu, którego dotyczy wniosek, spełnia wymogi określone w:
- art. 34 ust. 4 pkt 1 lit. a-d ustawy albo
- art. 34 ust. 4 pkt 1 lit. a-f ustawy, albo
- art. 34 ust. 4 pkt 1 lit. a-d ustawy oraz kopie dokumentów potwierdzających spełnienie przez członka zarządu wymogów określonych w art. 34 ust. 8 lub 9 ustawy
- w przypadku złożenia wniosku w formie pisemnej – oświadczenie lub osoby uprawnionej o nieposiadaniu danych wymaganych do uzyskania Profilu Zaufanego
Termin
Złóż wniosek w ciągu 7 dni od wystąpienia zmiany.
Dokonanie zmian w rejestrze brokerów ubezpieczeniowych
KNF dokonuje zmian w rejestrze brokerów ubezpieczeniowych.
KNF może odmówić dokonania zmian wpisu do rejestru brokerów ubezpieczeniowych, jeżeli osoba fizyczna lub prawna nie spełnia ustawowych wymogów.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Jeśli KNF wyda ci decyzję o odmowie zmiany wpisu, możesz złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wniosek złóż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania decyzji o odmowie.
Czy ta strona była przydatna?