Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Wpis do rejestru podmiotów szkolących personel lotniczy

Chcesz szkolić personel lotniczy? Musisz najpierw uzyskać wpis do rejestru podmiotów szkolących. Poniżej dowiesz się, jak to zrobić.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Podmiotem uprawnionym do realizacji procedury jest przedsiębiorca, w tym przedsiębiorca z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, który wykonuje działalność gospodarczą zgodnie z obowiązującymi w tym państwie przepisami, a na terytorium Polski czasowo oferuje lub świadczy usługę oraz który oświadcza, że wykonywanie działalności objętej wpisem do rejestru podmiotów szkolących nie zagraża bezpieczeństwu w ruchu lotniczym oraz bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

W dowolnym momencie

Gdzie załatwisz sprawę

Urząd Lotnictwa Cywilnego
Departament Personelu Lotniczego
Pan Marek Kocemba - osoba odpowiedzialna za realizację procedury
Marcina Flisa 2, 02-247 Warszawa

Co zrobić krok po kroku

1. Złożenie wypełnionego wniosku

Po złożeniu wniosku otrzymasz potwierdzenie jego przyjęcia przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Powinno ono zawierać:

  • wskazanie daty wpływu oraz przewidywany termin rozpatrzenia wniosku
  • dane kontaktowe do urzędu
  • informację o przysługujących ci środkach prawnych (np. prawie do odwołania)

Dokumenty

Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Wniosek zawiera następujące dane:

1)    firmę przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres albo miejsce zamieszkania;

2)   oznaczenie formy prawnej i numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym albo w innym właściwym rejestrze, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;

3)    numer identyfikacji podatkowej (NIP);

4)    datę planowanego rozpoczęcia działalności szkoleniowej;

5)    imię, nazwisko, adres, numer telefonu instruktora pilotażu oraz jego kwalifikacje;

6)    nazwę i adres lotniska lub lądowiska, na którym będzie prowadzone szkolenie;

7)    spis statków powietrznych używanych do szkolenia, jeżeli podlegają wpisowi do ewidencji, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 33 ust. 2;

8)    informację o rodzajach szkoleń, jakie będą prowadzone w ośrodku;

9)    informację o posiadanym ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonego szkolenia;

10)  oświadczenie, że dane zawarte we wniosku są kompletne i zgodne z prawdą.

Dokument możesz złożyć jako:
Przedstaw do wglądu, Kopia, Oryginał, Uwierzytelniona kopia
Dokument możesz złożyć jako:
Kopia
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopia
Jak uzyskać dokument?
Ustanawiam pełnomocnika w sprawach administracyjnych
Dokument możesz złożyć jako:
Przedstaw do wglądu, Kopia, Oryginał, Dokument elektroniczny, Uwierzytelniona kopia

1. W przypadku, gdy wniosek jest składany w postaci elektronicznej składa się kopię oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności szkoleniowej.

2. Dowód uiszczenia opłaty lotniczej za wpis do rejestru i wydanie zaświadczenia o wpisie do rejestru (w przypadku, gdy wniosek jest składany w postaci elektronicznej – kopię tego dowodu).

3. Należy dołączyć kopię polisy posiadanego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe w związku z prowadzoną działalnością lotniczą w zakresie prowadzonego szkolenia.

4. W przypadku reprezentowania przez pełnomocnika dołącza się pełnomocnictwo, wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej. Nie trzeba dołączać pełnomocnictwa, jeśli wniosek w imieniu przedsiębiorcy składa osoba wpisana jako pełnomocnik do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

2. Formalne sprawdzenie wniosku

1. Weryfikacja uiszczenia opłaty lotniczej i o ile jest to konieczne opłat skarbowych.

2. Weryfikacja polisy ubezpieczeniowej OC za szkody powstałe w związku z prowadzoną działalnością lotniczą w zakresie prowadzonego szkolenia.

3. Ocena kompletności wniosku.

4. W przypadku stwierdzenia uchybień zawiadomienie wnioskodawcy o konieczności ich usunięcia pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.

3. Ocena merytoryczna wniosku

1. Ocena spełnienia warunków uzasadniających dokonanie wpisu.

2. Podjęcie decyzji o wpisie do rejestru podmiotów szkolących.

4. Dokonanie wpisu do rejestru oraz wydanie zaświadczenia

1. Jeżeli przedsiębiorca spełnia warunki wpisu to zostaje wpisany do rejestru podmiotów szkolących. Natomiast, jeżeli wniosek nie spełnia wymagań wynikających z przepisów prawa, to Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego odmawia wpisania do rejestru podmiotów szkolących.

2. Wydanie zaświadczenia o wpisie lub powiadomienie o odmowie wpisu do rejestru podmiotów szkolących.

Dokumenty

Ile zapłacisz

Opłata lotnicza

  • 162 zł – opłata lotnicza za wpis do rejestru podmiotów szkolących i wydanie zaświadczenia o wpisie.

Zgodnie z art. 26e ust. 1 ustawy Prawo lotnicze opłatę lotniczą za czynności urzędowe, o których mowa w art. 26a ust. 1 pkt 1, 4 i 5, wnosi się z chwilą złożenia wniosku o dokonanie danej czynności urzędowej. W związku z powyższym, wraz ze złożeniem wniosku o wpis do rejestru niezbędne jest uiszczenie opłaty lotniczej w wysokości zgodnej z załącznikiem nr 6 do ustawy Prawo lotnicze, rewaloryzowanej corocznie obwieszczeniem na podstawie art. 26a ust. 4 ustawy.

Opłatę lotniczą wpłać na konto Urzędu Lotnictwa Cywilnego: 31 1010 1010 0022 9322 3100 0000

Opłata skarbowa za pełnomocnictwo

  • 17 zł – opłata skarbowa za ewentualne pełnomocnictwo.

Wpłać ją na konto Urzędu Dzielnicy Włochy: 77 1030 1508 0000 0005 5003 5049

Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielane mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom lub rodzeństwu.

Ile będziesz czekać

Sprawę załatwisz w 7 dni. Termin ten liczy się od dnia złożenia wniosku albo jego uzupełnienia.


Uwaga

Jeśli nie zostaniesz wpisany do rejestru w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku o wpis, to możesz rozpocząć prowadzić ośrodek szkolenia personelu lotniczego. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy Urząd Lotnictwa Cywilnego wezwie cię do uzupełnienia wniosku. Wtedy termin 14 dni liczy się od dnia, w którym uzupełnisz wniosek.

Jak możesz się odwołać

Możesz odwołać się od rozstrzygnięcia w sprawie wpisu do rejestru. Odwołanie złóż do Ministra Infrastruktury za pośrednictwem Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Masz na to 14 dni – licząc od dnia otrzymania zaświadczenia albo odmowy wpisu.

Czy ta strona była przydatna?