Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Pielęgniarka, położna – wykreślenie z rejestru z powodu przeniesienia na teren innej izby

Jesteś pielęgniarką/położną i chcesz działać na obszarze innej niż obecnie okręgowej izby? Musisz złożyć najpierw wniosek o wykreślenie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych. Szczegółów dowiesz się poniżej.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • listownie
  • w siedzibie izby

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Pielęgniarka/-arz/położna/-y ubiegająca się o wykreślenie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych w związku z zamiarem przeniesienia się na obszar działania innej okręgowej izby pielęgniarek i położnych lub wykonywania zawodu wyłączenie poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa okręgowej radzie pielęgniarek i położnych izby, której jest członkiem wniosek o wykreślenie z informacją o dokonanym wyborze okręgowej izby, której chce zostać członkiem. Ponadto, składa dokument uprawniający do wykonywania zawodu pielęgniarki i położnej w celu dokonania stosownej adnotacji przez organ dokonujący wykreślenia z rejestru.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

W dowolnym momencie

Gdzie załatwisz sprawę

Usługę można zrealizować w:

  • okręgowe izby pielęgniarek i położnych
Aby dowiedzieć się gdzie zrealizować usługę, podaj miejsce wykonywania zawodu.

Co zrobić krok po kroku

  1. Złóż wniosek o wykreślenie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych z powodu przeniesienia na teren działania innej okręgowej izby

Dokumenty

  1. Urząd sprawdzi twój wniosek

Okręgowa rada pielęgniarek i położnych weryfikuje poprawność oraz kompletność wniosku i załączników wymaganych dla właściwego przeprowadzenia procedury.

W przypadku, gdy wniosek i załączniki nie spełniają warunków formalnych, ORPiP wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia braków w wyznaczonym terminie (z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania).

  1. Wykreślnie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych z powodu przeniesienia na obszar działania innej okręgowej izby

Okręgowa rada pielęgniarek i położnych dokonuje wykreślenia z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych z powodu przeniesienia na teren działania innej okręgowej izby pielęgniarek i położnych lub wykonywania zawodu wyłącznie poza terytorium RP. Wykreślenie z rejestru z powodu przeniesienia na teren działania innej okręgowej izby lub wykonywania zawodu wyłącznie poza terytorium RP, następuje w drodze uchwały właściwej okręgowej rady pielęgniarek i położnych izby, której pielęgniarka/położna była do tej pory członkiem. Uchwała jest wydawana w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden otrzymuje pielęgniarka/położna a drugi dołączany jest do akt osobowych pielęgniarki/położnej.

Okręgowy rejestr pielęgniarek i położnych prowadzi się w formie elektronicznej. ORPiP dokonuje aktualizacji w wyżej wymienionym rejestrze. Ponadto, ORPiP dokonuje zmiany wpisu w dokumencie „Prawo wykonywania zawodu pielęgniarki/-arza/położnej/-ego” potwierdzając wykreślenie z rejestru z tejże izby, po czym dokument (książeczka) jest zwracany wnioskodawcy.

Dokumenty

  1. Dokonanie aktualizacji w Centralnym Rejestrze Pielęgniarek i Położnych

Okręgowa rada pielęgniarek i położnych dokonuje aktualizacji danych w okręgowym rejestrze. Informacja o aktualizacji jest przekazywana w ciągu 7 dni do Centralnego Rejestru Pielęgniarek i Położnych na podstawie uchwały o wykreśleniu pielęgniarki/położnej z danej okręgowej izby. Aktualizacja danych następuje on-line i jest widoczna natychmiast po wprowadzeniu danych do okręgowego rejestru.

Termin

W ciągu 7 dni.

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).

Ile będziesz czekać

Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.