Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Pielęgniarka, położna – wykreślenie z rejestru z powodu zrzeczenia się prawa wykonywania zawodu

Nie chcesz już wykonywać zawodu pielęgniarki/położnej? Możesz zrzec się prawa do wykonywania tego zawodu. Przeczytaj poniższy opis i wypełnij wniosek.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • listownie
  • w siedzibie izby

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Pielęgniarka/-arz/Położna/-y ubiegająca się o wykreślenie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych w związku ze zrzeczeniem się prawa wykonywania zawodu, składa okręgowej radzie pielęgniarek i położnych izby, której jest członkiem oświadczenie o zrzeczeniu się prawa wykonywania zawodu jednocześnie wnosząc o wykreślenie z rejestru członków tejże izby. Ponadto składa dokument uprawniający do wykonywania zawodu pielęgniarki i położnej.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

W dowolnym momencie

Gdzie załatwisz sprawę

Usługę można zrealizować w:

  • okręgowe izby pielęgniarek i położnych
Aby dowiedzieć się gdzie zrealizować usługę, podaj miejsce wykonywania zawodu.

Co zrobić krok po kroku

  1. Złóż oświadczenie o zrzeczeniu się prawa wykonywania zawodu pielęgniarki/położnej i wykreślenie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych

Dokumenty

Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa wykonywania zawodu zawiera m.in.:

- imię i nazwisko wnioskodawcy,

- numer prawa wykonywania zawodu;

- numer w okręgowym rejestrze pielęgniarek i położnych;

- datę zrzeczenia się prawa wykonywania zawodu.

Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
  1. Urząd sprawdzi twój wniosek

Okręgowa rada pielęgniarek i położnych (ORPiP) weryfikuje poprawność oraz kompletność oświadczenia i załączników wymaganych dla właściwego przeprowadzenia procedury.

W przypadku, gdy oświadczenie i załączniki nie spełniają warunków formalnych ORPiP wzywa wnioskodawcę do uzupełnienia braków w wyznaczonym terminie (z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania).

  1. Wykreślnie z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych z powodu zrzeczenia się prawa wykonywania zawodu

Okręgowa rada pielęgniarek i położnych dokonuje wykreślenia pielęgniarki/położnej z rejestru członków okręgowej izby pielęgniarek i położnych w związku ze zrzeczeniem się prawa wykonywania zawodu. Wykreślenie z rejestru z powodu zrzeczenia się prawa wykonywania zawodu, następuje w drodze uchwały właściwej okręgowej rady pielęgniarek i położnych izby, której pielęgniarka/położna była do tej pory członkiem.

Ponadto, wykreślona pielęgniarka/położna ma obowiązek zwrotu dokumentu „prawo wykonywania zawodu" do właściwej okręgowej izby pielęgniarek i położnych, celem jego unieważnienia poprzez odcięcie prawego dolnego rogu.

Dokumenty

  1. Przekazanie danych do Centralnego Rejestru Pielęgniarek i Położnych

Okręgowa rada pielęgniarek i położnych przekazuje drogą elektroniczną, nie później niż w terminie 7 dni od daty dokonania wykreślenia z rejestru, dane obejmujące wykreślenie w okręgowym rejestrze pielęgniarek i położnych do Centralnego Rejestru Pielęgniarek i Położnych, którego właścicielem i administratorem jest Naczelna Rada Pielęgniarek i Położnych. Aktualizacja danych następuje on-line i jest widoczna natychmiast po wprowadzeniu danych do okręgowego rejestru - zmienia się status pielęgniarki/położnej na „nieaktywny”.

Termin

W ciągu 7 dni.

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).

Ile będziesz czekać

Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.