Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Zmiana danych wpisanych do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów

Jesteś przedsiębiorcą? Zmieniły się twoje dane wpisane do rejestru, np. adres twojej siedziby? A może zatrudniłeś nowych diagnostów? Jeśli tak, to musisz zmienić swój wpis w rejestrze. Poniżej dowiesz się jak to zrobić.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie
  • elektronicznie
Załatw online

Zrealizuj usługę online, potrzebny będzie Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Kiedy złożyć wniosek o zmianę danych w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów

Wniosek o zmianę danych wpisanych do rejestru złóż w przypadku zmiany:

  • nazwy twojej firmy,
  • adresu siedziby albo twojego miejsca zamieszkania,
  • numeru w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym,
  • numeru identyfikacji podatkowej (NIP),
  • adresu twojej stacji kontroli pojazdów,
  • zakresu badań, jakie zamierzasz przeprowadzać,
  • imion i nazwisk zatrudnionych diagnostów wraz z numerami ich uprawnień.

Podmioty, które powinny poinformować o zmianie danych wpisanych do rejestru

O zmianie danych w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów powinny informować:

  • szkoły lub centra kształcące w zawodach związanych z naprawą i eksploatacją pojazdów,
  • jednostki organizacyjne służb podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji,
  • jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra Obrony Narodowej, Ministra Zdrowia, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego lub Ministra Infrastruktury,
  • jednostki ochrony przeciwpożarowej,
  • jednostki systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

Wniosek złóż w ciągu 14 dni – licząc od dnia, w którym zmieniły się dane.

Gdzie załatwisz sprawę

Usługę można zrealizować w:

  • starostwa powiatowe

Jeśli prowadzisz stacje kontroli pojazdów w różnych powiatach (lub miastach na prawach powiatu), powiadom o zmianie danych odpowiednie starostwa (lub miasta na prawach powiatu).

Aby dowiedzieć się gdzie zrealizować usługę, podaj miejsce wykonywania działalności.

Co zrobić krok po kroku

  1. Złóż wniosek o zmianę danych wpisanych do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów

Dokumenty

Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

1. Oświadczenie powinno brzmieć:

Oświadczam, że:

1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów są kompletne i zgodne z prawdą;

2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów, określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym.”.

2. Oświadczenie powinno również zawierać:

1) firmę przedsiębiorcy oraz jego miejsce zamieszkania albo siedzibę i adres;

2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;

3) podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

Dokument możesz złożyć jako:
Przedstaw do wglądu, Oryginał, Uwierzytelniona kopia
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał, Uwierzytelniona kopia
Dokument możesz złożyć jako:
Przedstaw do wglądu, Kopia, Oryginał, Uwierzytelniona kopia
Informacja dodatkowa

Pamiętaj, że organ prowadzący postępowanie nie może uzależnić wydania ci decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego od twojego zobowiązania do spełnienia dodatkowych warunków i świadczeń – chyba że organ uzasadni je konkretnymi przepisami.

Jeżeli reprezentuje cię pełnomocnik to dołącz pełnomocnictwo – wraz z dowodem zapłacenia opłaty skarbowej za jego udzielenie. Opłata wynosi 17 zł. Nie zapłacisz za pełnomocnictwo udzielane mężowi, żonie, dzieciom, rodzicom lub rodzeństwu. Nie trzeba dołączać pełnomocnictwa, jeśli wniosek w imieniu przedsiębiorcy składa osoba wpisana jako pełnomocnik do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Termin

Wniosek złóż w ciągu 14 dni – licząc od dnia, w którym zmieniły się dane.

  1. Urząd sprawdzi, czy złożyłeś wszystkie dokumenty

Urząd sprawdzi, czy złożyłeś dokumenty potrzebne do przeprowadzenia procedury. Jeśli wniosek ma braki urząd wezwie cię do ich uzupełnienia. W przypadku, gdy ich nie uzupełnisz, urząd nie dokona zmiany danych.

Jeżeli nie zapłacisz opłaty za wpis do rejestru, urząd wyznaczy ci termin do zapłaty. Będzie to termin od 7 do 14 dni. Jeśli nie zapłacisz w wyznaczonym terminie, urząd odmówi ci zmiany wpisu.

  1. Urząd zmieni dane w rejestrze działalności regulowanej

Jeśli wniosek spełnia wszystkie wymagania, to starostwo (albo urząd miasta na prawach powiatu) zmieni wpis w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów. Gdy z analizy wniosku wynika, że nie można dokonać zmiany wpisu, to urząd wyda ci decyzję o odmowie zmiany wpis w rejestrze.

  1. Otrzymasz zaświadczenie o zmianie wpisu w rejestrze przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów

Starosta (albo urząd miasta na prawach powiatu) wyda ci zaświadczenie z urzędu.

Dokumenty

Ile zapłacisz

W przypadku rozszerzenia zakresu działalności regulowanej: 206 zł – czyli 50% stawki za wpis do rejestru działalności regulowanej.

Jeżeli zmiana dotyczy tylko aktualizacji danych zawartych we wniosku o wpis – brak opłat.

Ile będziesz czekać

Sprawę załatwisz w 7 dni.

Jak możesz się odwołać

Możesz odwołać się od decyzji o odmowie zmiany wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów. Odwołanie złóż za pośrednictwem starostwa (albo urzędu miasta na prawach powiatu) do samorządowego kolegium odwoławczego. Masz na to 14 dni – licząc od dnia otrzymania decyzji. Złożenie odwołania jest bezpłatne.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.