Przed rozpoczęciem Przed rozpoczęciem
Zakładam firmę Zakładam firmę
Rozliczam podatki Rozliczam podatki
Ubezpieczam się Ubezpieczam się
Prowadzę firmę Prowadzę firmę
Zamykam firmę Zamykam firmę

Marketing i promocja

Każdy przedsiębiorca rozpoczynający działalność już na etapie biznesplanu (dowiedz się więcej na ten temat) staje przed pytaniami: do jakich klientów mam adresować ofertę? W jakiej cenie mam sprzedawać produkty, aby były konkurencyjne? Jak promować swoją ofertę? Jakie kanały dystrybucji wybrać, aby najbardziej skutecznie wejść na rynek? To tylko kilka przykładów problemów z obszaru marketingu firmy. Istnieje wiele definicji marketingu, w skrócie można powiedzieć, że polega on na skutecznym planowaniu, koordynacji działań firmy skierowanych na rynek i zaspokojenie satysfakcji klientów. Z marketingiem wiążą się m.in. takie zagadnienia jak: wybór strategii rynkowej, analiza otoczenia, analiza konsumentów i segmentacja (czyli odpowiedni wybór grupy docelowej) klientów, badania rynku, planowanie produktów i dystrybucji oraz planowanie cen.

Promocja

Jest podstawowym elementem budowania strategii marketingowej firmy. Najbardziej oryginalny pomysł na biznes, doskonałe i unikatowe produkty, albo najwyższej jakości usługi nie znajdą zainteresowania klientów, jeśli ich odpowiednio nie wypromujesz. W dziale Promocja w biznesie znajdziesz więcej informacji na ten temat.

Dowiedz się także, gdzie i w jaki sposób szukać potencjalnych klientów.

Marketing mix

Być może spotkałeś się już z pojęciem tzw. marketing mix. To podstawowa grupa elementów (produkt, cena, miejsce, promocja), których odpowiednie połączenie pozwala skutecznie wprowadzic produkt na rynek. Zgodnie z marketing mix produkt powienien mieć jednocześnie pożądane przez odbiorcę cechy, powinien być oferowanyw odpowiedniej cenie, dostarczany we właściwe miejsce w odpowiednim czasie i odpowiednio wypromowany.  

Strategie cenowe

Marketing to skomplikowana dziedzina, prowadząc firmę warto jednak zapoznać się z jego podstawowymi zagadnieniami. W artykule Strategie cenowe poznasz mechanizmy kształtowania cen i strategii cenowych. Pamiętaj też, że wspólne ustalenie cen z innymi przedsiębiorcami w celu wyeliminowania konkurencji może narazić Cię na postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Plan marketingowy

Nie tylko w momencie rozpoczęcia działalności, ale także w trakcie wprowadzania nowego produktu na rynek, powinieneś mieć gotowy plan marketingowy, który pokazuje drogę do osiągnięcia oczekiwanych celów. Tutaj dowiesz się jak wyglądają elementy planu.

Zarządzanie marką

Ważnym elementem marketingu firmy jest także odpowiednie zarządzanie marką. W artykule poświęconym marce dowiesz się, dlaczego warto dbać o markę swojej firmy i jej produktów.

Cykl życia produktu

Nawet najlepszy i najbardziej popularny wśród klientów produkt, straci kiedyś swoją pozycję na rynku. Dowiedz się, jak wygląda cykl życia produktu oraz jakich narzędzi użyć, aby jak najdłużej osiągać  korzyści z jego sprzedaży.

Udostępnij Wydrukuj

Czy ta strona była przydatna?

Tak | Trochę | Nie