Przed rozpoczęciem Przed rozpoczęciem
Zakładam firmę Zakładam firmę
Rozliczam podatki Rozliczam podatki
Ubezpieczam się Ubezpieczam się
Prowadzę firmę Prowadzę firmę
Zamykam firmę Zamykam firmę

Firma w mediach społecznościowych

Serwisy i portale społecznościowe stały się w ostatnich latach jednym z najważniejszych narzędzi kontaktu oraz wymiany poglądów. Umiejętnie wykorzystane, mogą być cennym narzędziem promocji Twojej firmy.

Decydując się na uruchomienie profilu np. na Facebooku pamiętaj, że – podobnie jak Twoja strona internetowa – będzie on wizytówką firmy, dlatego warto dbać o jego atrakcyjność oraz regularną aktualizację. Nieaktywny lub sporadycznie aktualizowany profil nie wzbudzi żadnego zainteresowania odbiorców.

ABC mediów społecznościowych

Media społecznościowe ze względu na swoją specyfikę, do której należy m.in. aktywna interakcja z użytkownikami, należy wykorzystywać z ostrożnością. Przedsiębiorstwa wielokrotnie doświadczały sytuacji, w której jeden negatywny komentarz powodował duży straty wizerunkowe. Dlatego, zanim postanowisz oficjalnie promować swoją firmę w mediach społecznościowych, warto abyś pamiętał o następujących zasadach:

  • Przede wszystkich zastanów się, czy obecność firmy w mediach społecznościowych jest niezbędna. Być może Twoi potencjalni klienci w ogóle, albo w słabym stopniu, wykorzystują ten rodzaj komunikacji w codziennych kontaktach, a także jako źródło informacji.
  • Warto również na wstępie przemyśleć, do kogo chcesz adresować swoje komunikaty i czego oczekują od Ciebie potencjalni odbiorcy.
  • Istotna jest również strategia i ustalenie, czemu służy obecność Twojej firmy w mediach społecznościowych – czy budowaniu wizerunku marki, czy celom marketingowym (w tym przypadku warto jednak mieć na uwadze, że media społecznościowe nie są narzędziem do prowadzenia bezpośredniej sprzedaży, służą raczej budowaniu grupy odbiorców wokół ciekawych treści i zagadnień).
  • Pamiętaj, że media społecznościowe wymagają bardzo szybkiej reakcji – zwlekanie kilka dni z odpowiedzią na wpis może być potraktowane jako lekceważenie odbiorcy. Adresaci oczekują oni dwustronnej komunikacji. Trzeba ich na bieżąco słuchać i reagować.
  • Nie dopuść, żeby Twój profil stał się biurem obsługi klienta. Tym powinny zajmować się wyspecjalizowane działy i kompetentne osoby.
  • Nie traktuj swojego profilu jako tablicy reklamowej – narzucanie się z natrętną promocją odstrasza użytkowników.
  • Treści, które umieszczasz np. Facebooku muszą być oryginalne, przyciągające odbiorcę i zachęcające do go do interakcji (np. ciekawe konkursy, gry – w tym przypadku warto zapoznać się z regulaminem właściciela portalu odnośnie umieszczania ich na profilu)

Dodatkowo popularne serwisy umożliwiają umieszczanie reklam na zasadach komercyjnych.

Wśród najpopularniejszych obecnie mediów społecznościowych są m.in.;

Facebook – najpopularniejszy portal społecznościowym. Umożliwia m.in. umieszczanie treści z linkami, zdjęciami i filmami oraz stworzenia aplikacji (np. konkursowej) i umieszczenia jej w serwisie. Charakteryzuje się dużym przedziałem wiekowym i społecznym użytkowników pozwalając dotrzeć do wielu grup docelowych

Pinterest – serwis społecznościowy, którego główną zawartość stanowią materiały wizualne (zdjęcia, grafiki, obrazki) posegregowane na tematycznie organizowane tablice.

Twitter – serwis społecznościowy w formie mikrobloga. Umożliwia umieszczanie krótkich wiadomości (do 140 znaków) i dodawanie linków, zdjęć i filmów.

Google+ – zbliżony do Facebooka serwis społecznościowy.

LinkedIn – jest profesjonalną siecią dla rekrutujących oraz szukających pracy. Pozwala m.in. na stworzenie sieci kontaktów z innymi ekspertami z branży.

Udostępnij Wydrukuj

Czy ta strona była przydatna?

Tak | Trochę | Nie