Uzyskanie prawa wykonywania zawodu lekarza weterynarii oraz wpis do rejestru członków okręgowej izby lekarsko-weterynaryjnej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- listownie
w siedzibie izby
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Lekarz weterynarii ubiegający się o przyznanie prawa wykonywania zawodu lekarza weterynarii i jednoczesny wpis do rejestru członków okręgowej izby lekarsko-weterynaryjnej, składa w tym celu wniosek do okręgowej rady lekarsko-weterynaryjnej, na terenie której zamierza wykonywać zawód. Ponadto, przedkłada odpowiednie dokumenty (załączniki), stwierdzające spełnienie wymagań określonych w ustawie z dnia 21 grudnia 1990 r. o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych.
Prawo wykonywania zawodu lekarza weterynarii przyznaje okręgowa rada lekarsko-weterynaryjna właściwa ze względu na miejsce gdzie będzie wykonywany zawód, po ustaleniu, że osoba występująca z wnioskiem i właściwymi załącznikami odpowiada następującym wymaganiom:
- jest obywatelem polskim
- posiada:
- dyplom lekarza weterynarii wydany przez polska szkołę wyższą
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych
- jest zdolna, ze względu na stan zdrowia, wykonywać zawód lekarza weterynarii
- wykazuje nienaganną postawę etyczną
- nie została pozbawiona praw publicznych prawomocnym wyrokiem sadu
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
W dowolnym momencie
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
- okręgowe izby lekarsko-weterynaryjne
Co zrobić krok po kroku
Złożenie wniosku o przyznanie prawa wykonywania zawodu lekarza weterynarii i wpis do rejestru członków okręgowej izby lekarsko-weterynaryjnej
Lekarz weterynarii ubiegający się o przyznanie prawa wykonywania zawodu i wpis do rejestru członków okręgowej izby lekarsko-weterynaryjnej, składa wniosek i załączniki odpowiadające wymogom ustawowym do okręgowej rady lekarsko-weterynaryjnej, właściwej ze względu na planowane miejsce wykonywania zawodu.
Wysokość opłaty za przyznanie prawa i wpis do rejestru członków izby oraz wysokość składki miesięcznej jest ustalana na posiedzeniach ORL-W. Opłatę za wpis uiszcza się nie później niż w dniu składania wniosku (o ile opłata występuje).
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Kopia
Dokument możesz złożyć jako:
Kopia
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Kopia
Dokument możesz złożyć jako:
Kopia
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Kopia
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
- Wnioskodawca dołącza kserokopię świadectwa specjalizacyjnego oraz kserokopię decyzji o nadaniu tytułu naukowego - warunkowo, o ile takie dokumenty posiada
- Zaświadczenie lekarskie wydane przez lekarza pierwszego kontaktu, potwierdzające zdolność do wykonywania zawodu lekarza weterynarii powinno być bez terminu jego ważności
- Dowód opłaty za przyznanie prawa zawodu lekarza weterynarii i wpis do rejestru członków okręgowej izby lekarsko-weterynaryjnej dołącza się, o ile taka opłata występuje
- Wnioskodawca dołącza kserokopię skróconego aktu małżeństwa lub innego dokumentu potwierdzającego zmianę nazwiska tylko, gdy posiadane przez izbę dokumenty są wystawiane na inne nazwisko
- Wszystkie kserokopie składane przez wnioskodawcę powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnionego pracownika izby
Potwierdzenie otrzymania wniosku oraz weryfikacja formalna i merytoryczna złożonych dokumentów
Okręgowa rada lekarsko-weterynaryjna (ORL-W) potwierdza otrzymanie wniosku w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania. Kompletny wniosek wraz z załącznikami zostaje przekazany do rozpatrzenia. Okręgowa rada lekarsko-weterynaryjna weryfikuje poprawność oraz kompletność wniosku i załączników wymaganych dla właściwego przeprowadzenia procedury.
W przypadku, gdy wniosek i załączniki nie spełniają warunków formalnych, ORL-W wzywa wnioskodawcę w terminie 30 dni do ich uzupełnienia (z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania), wnioskodawca ma co najmniej 7 dni na uzupełnienie braków w dokumentacji, licząc od dnia otrzymania wezwania. Jeśli wnioskodawca nie uzupełni w wyznaczonym terminie wskazanych braków w dokumentacji wniosek pozostaje bez rozpoznania (art. 64 §2 KPA).
Ponadto, gdy wnioskodawca nie wpłacił należności tytułem opłaty za wpis do rejestru, organ prowadzący wyznacza termin do jej wniesienia, nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni. W przypadku, gdy opłata nie zostanie wniesiona w wyznaczonym przez organ terminie, organ wydaje postanowienie o zwrocie wniosku lub czynność uzależniona od opłaty zostanie zaniechana. Na postanowienie o zwrocie służy wnioskodawcy zażalenie (art. 261 § 1-3 KPA).
Okręgowa rada lekarsko-weterynaryjna na podstawie analizy przedłożonych dokumentów oraz posiadanych kwalifikacji, ocenia poziom spełnienia wymagań przez lekarza weterynarii do przyznania prawa wykonywania zawodu.
Termin
30 dni
Przyznanie prawa wykonywania zawodu lekarza weterynarii i wpis do rejestru członków okręgowej izby lekarsko-weterynaryjnej
Okręgowa rada lekarsko-weterynaryjna przyznaje prawo wykonywania zawodu oraz dokonuje wpisu do rejestru członków okręgowej izby lekarsko-weterynaryjnej lekarzowi weterynarii, który złożył poprawne i kompletne dokumenty (wniosek i załączniki), stwierdzające spełnienie wymagań określonych w ustawie o zawodzie lekarza weterynarii albo odmawia przyznania prawa wykonywania zawodu lekarza weterynarii. Przyznanie prawa i wpis do rejestru lub odmowa przyznania prawa następuje w drodze uchwały właściwej okręgowej rady lekarsko-weterynaryjnej. Centralny rejestr lekarzy weterynarii prowadzi się osobno dla każdego lekarza weterynarii w formie elektronicznej (w krajowym systemie informatycznym Wet Systems). Fakultatywnie, okręgowe izby lekarsko-weterynaryjne prowadzą taki rejestr lekarzy weterynarii w formie papierowej lub elektronicznej (w formie księgi miejscowej lub pliku elektronicznego).
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
Oryginał
Termin
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy.
Wydanie zaświadczenia o przyznaniu prawa wykonywania zawodu i wpisu do rejestru członków okręgowej izby lekarsko-weterynaryjnej
Okręgowa rada lekarsko-weterynaryjna wydaje z urzędu zaświadczenie o przyznaniu prawa wykonywania zawodu lekarza weterynarii oraz dokonaniu wpisu do rejestru członków okręgowej izby lekarsko-weterynaryjnej. Zaświadczenie doręczane jest wraz z dokumentem uchwały ORL-W o przyznaniu prawa i dokonaniu wpisu do rejestru. Natomiast odmowa przyznania prawa wykonywania zawodu skutkuje przekazaniem wnioskodawcy uchwały mającej moc decyzji administracyjnej, celem jej ewentualnego zaskarżenia do Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej.
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
Oryginał
Ile zapłacisz
W zależności od uchwały danej okręgowej rady lekarsko-weterynaryjnej: bezpłatnie lub średnio od 50,00 zł do 100,00 zł.
Ile będziesz czekać
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 3 miesięcy od dnia przedłożenia przez wnioskodawcę wszystkich niezbędnych dokumentów (wniosku i załączników) określonych w ustawie.
Jak możesz się odwołać
Do uchwał ORL-W w sprawach przyznawania prawa wykonywania zawodu i wpisu do rejestru członków lub odmowy, stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego odnoszące się do decyzji administracyjnych, zob. art. 7. ustawy z dnia 21 grudnia 1990 r. o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych.
Odmowa przyznania prawa wykonywania zawodu i wpisu do rejestru skutkuje przekazaniem wnioskodawcy uchwały mającej moc decyzji administracyjnej, na którą służy odwołanie do Krajowej Rady Lekarsko-Weterynaryjnej w terminie 14 dni od dnia doręczenia lub ogłoszenia decyzji.
W przypadku, gdy opłata za wpis do ewidencji nie zostanie wniesiona w wyznaczonym przez organ terminie, organ wydaje postanowienie o zwrocie wniosku lub czynność uzależniona od opłaty zostanie zaniechana, na postanowienie o zwrocie wniosku służy wnioskodawcy zażalenie.
Czy ta strona była przydatna?