Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Głos przedsiębiorcy

Bezpieczna jednoznaczna identyfikacja tożsamości klienta, zgodna z RODO

2018-11-13 11:18:39 Pomysł został odrzucony.
1
Głosów za: 1 Głosów przeciw: 0

Obecnie przedsiębiorca ma trudności w jednoznacznym zidentyfikowaniu klienta. Aby tego dokonać, najczęściej prosi klienta o okazanie dowodu, jego skan lub kserokopię. Niestety ta metoda nie jest w pełni bezpieczna. Co więcej w mojej opinii nie jest w pełni zgodna z RODO. Poznając dane z dowodu (m.in. pesel i nr dokumentu) nieuprawniona osoba trzecia (wyrabiając np. fałszywy, czy kolekcjonerski dowód, ale też niekoniecznie) może wziąć na daną osobę kredyt/pożyczkę, czy też inną usługę. Co więcej smsy z kodem potwierdzającym transakcję też nie są w pełni bezpieczną formą, ponieważ taka nieuprawniona osoba jest w stanie wyrobić sobie u operatora duplikat karty sim. Brakuje przemyślanego rozwiązania systemowego, które by chroniło przed tego typu nadużyciami. źródła i szerszy opis problemu: https://niebezpiecznik.pl/post/ktos-wzial-pozyczke-na-moje-dane-musze-splacic-20-000-zlotych-historia-prawdziwa/ https://niebezpiecznik.pl/post/duplikat-karty-sim-kradziez-bank-mbank-bzwbk/ https://niebezpiecznik.pl/post/microsoft-zada-od-polakow-2-zlotych-albo-skanu-dowodu-czyli-mroczna-strona-przygotowan-do-wejscia-rodo-gdpr/

Dziękujemy za zgłoszenie pomysłu za pośrednictwem Głosu Przedsiębiorcy. Analiza pomysłu wskazuje, że nie będziemy mogli go wdrożyć. Zależy nam na pomysłach, które zawierają konkretne propozycje zmian w prawie, dotyczą prowadzenia działalności gospodarczej, koszty wprowadzenia ich w życie nie przewyższają aktualnych możliwości państwa i jest realna możliwość realizacji pomysłu w obecnych warunkach. Zachęcamy do dalszego korzystania z Głosu Przedsiębiorcy i zgłaszania kolejnych pomysłów, a także oceniania i komentowania pozostałych propozycji.

Komentarze