Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Głos przedsiębiorcy

Dobrowolne uzupełnienie wpisu w CEIDG o numer rachunku bankowego

2
Głosów za: 2 Głosów przeciw: 0

Proszę o dodanie prawa przedsiębiorcy do umieszczenia we wpisie w CEIDG rachunku bankowego dla klientów. Jako urzędnik obsługujący CEIDG i korzystającym z CEIDG jako klient firm, chciałbym mieć możliwość sprawdzenia faktycznego numeru konta do wpłat za towary i usługi. Wiele firm podaje NRB na różnych stronach, ale później zapominają zaktualizować te dane lub nie mogą poprzez utratę dostepu do tych stron. Jednocześnie, co najważniejsze zapobiegłoby oszustwom poprzez podszywanie się pod firmę przez oszustów, co często się zdarza przy sezonowym wynajmie kwater. Oszuści kradną dane z oficjalnych stron i podają własny rachunek bankowy lub tzw. słupa. wyłudzając wpłaty. Tylko w jednym sezonie oszukano w Kołobrzegu ponad 300 osób. Za to CEIDG jest pewny i bezpieczny, jednak to byłoby tylko prawo, a nie obowiązek przedsiębiorcy. Większość firm jednoosobowych posiada tylko jeden rachunek bankowy, więc dodanie jednego rachunku dla klientów byłoby dobrym rozwiązaniem. Obecnie wczasowicze często sprawdzają firmy w CEIDG, ale fakt wpisu w CEIDG, nie chroni klienta przed wpłatą na niewłaściwe konto. Rachunek w CEIDG zmienia się prosto i można to zrobić w urzędzie lub samodzielnie online przez przedsiębiorcę, z gwarancją, że nikt poza przedsiębiorcą nie podszyje się pod niego podmieniając numer konta.

Dziękujemy za zgłoszenie pomysłu za pośrednictwem Głosu Przedsiębiorcy. W wyniku wstępnej analizy pozytywnie zweryfikowaliśmy go pod kątem merytorycznym. Będziemy konsultować Twoją propozycję z właściwymi instytucjami odpowiedzialnym za obszar, której ona dotyczy.

Komentarze