Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Informacja o wymianie taboru/ zmianie numeru rejestracyjnego/ zmianie prawa dysponowania pojazdem – przewóz osób (IZDP)

Jesteś przewoźnikiem drogowym lub posiadasz licencję wspólnotową? Musisz zgłaszać każdą zmianę dotyczącą twoich aut – np. zmianę numeru rejestracyjnego. O tym jak to zrobić dowiesz się poniżej.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie
  • elektronicznie
Załatw online

Zrealizuj usługę online, potrzebny będzie Profil Zaufany lub podpis kwalifikowany

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Jako przewoźnik drogowy jesteś obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji wspólnotowej, zmiany danych dotyczące wykorzystywanego taboru samochodowego.  Musisz to zrobić nie później niż w terminie 28 dni od dnia powstania zmian.

Jeżeli zmiany obejmują dane zawarte w zezwoleniu na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści zezwolenia lub licencji.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

Nie później niż w terminie 28 dni od dnia zaistnienia zmian.

Gdzie załatwisz sprawę

Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego
Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa

Co zrobić krok po kroku

1. Złóż informację o zmianie danych dotyczących taboru samochodowego

Dokumenty

Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Informacja zgodnie z wzorem powinna zawierać:

  • oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres
  • charakter prawny
  • numer NIP
  • dane kontaktowe
  • rodzaj załącznika składanego z wnioskiem
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Wykaz pojazdów (autobus) zawiera dane:

  • numer rejestracyjny,
  • marka pojazdu,
  • numer identyfikacyjny pojazdu - VIN,
  • rok produkcji,
  • liczba miejsc,
  • prawo dysponowania pojazdem,
  • ważność prawa dysponowania.

Informację o wymianie taboru możesz wypełnić na komputerze i wydrukować. Wystarczy, że pobierzesz wzór informacji.

Termin

Nie później niż w terminie 28 dni od dnia zaistnienia zmian.

2. Urząd sprawdzi twój wniosek

GITD sprawdzi, czy dostarczyłeś wszystkie niezbędne dokumenty i są one poprawnie wypełnione.

Jeżeli twój wniosek zawiera braki formalne (np. pomylisz się we wniosku albo nie dołączysz potrzebnych dokumentów), to GITD wezwie cię do poprawienia błędów w podanym terminie. Na poprawki będziesz mieć co najmniej 7 dni od dnia otrzymania wezwania. Jeśli nie poprawisz błędów w wyznaczonym terminie, to twoja sprawa nie będzie dalej załatwiana.

3. Zmiana danych dotyczących taboru zgodnie ze złożoną informacją

Główny Inspektor Transportu Drogowego zgodnie z wnioskiem przedsiębiorcy, dokonuje zmiany danych dotyczących taboru w dokumentach.

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).

Ile będziesz czekać

Przepisy nie regulują czasu realizacji usługi.

Jak możesz się odwołać

Jeśli otrzymasz decyzję odmawiającą ci dokonania zmian w dokumentach, możesz zwrócić się do Głównego Inspektora Transportu Drogowego z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wniosek złóż w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji odmownej.

Czy ta strona była przydatna?