Jesteś agentem ubezpieczeniowym i zmieniły się twoje dane, np. nazwisko? Zakład ubezpieczeń, z którym masz zawartą umowę musi zgłosić ten fakt do Komisji Nadzoru Finansowego. Szczegóły znajdziesz poniżej.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Wszelkie zmiany danych objętych wpisem do rejestru agentów ubezpieczeniowych zgłasza zakład ubezpieczeń. Zakład ubezpieczeń ma obowiązek zapewnienia zgodności danych dotyczących agentów ubezpieczeniowych wpisanych na jego wniosek do rejestru agentów ubezpieczeniowych ze stanem faktycznym.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Wniosek trzeba złożyć nie później niż 7 dni od dnia otrzymania wiadomości o zmianie danych.
Gdzie załatwisz sprawę
URZĄD KOMISJI NADZORU FINANSOWEGO
ul. Piękna
20,
00-549
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Zakład składa wniosek o zmianę wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych
Wnioski o zmianę wpisu składa zakład ubezpieczeń na formularzu udostępnionym nieodpłatnie w systemie teleinformatycznym KNF i podpisuje Profilem Zaufanym (PZ).
Jeśli osoba uprawniona do złożenia wniosku nie posiada danych wymaganych do uzyskania PZ, może złożyć wniosek w formie pisemnej z wykorzystaniem formularza elektronicznego w postaci wydruku.
Dokumenty
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa
We wniosku o zmianę danych w rejestrze zakład ubezpieczeń podaje informacje, które uległy zmianie.
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Do wniosku o zmianę wpisu dołącza się:
- oświadczenie zakładu ubezpieczeń stwierdzające, że:
- potwierdzenie zapłacenia opłaty skarbowej w formie PDF
Termin
Wniosek trzeba złożyć nie później niż 7 dni od dnia otrzymania wiadomości o zmianie danych.
Urząd sprawdza wniosek
KNF sprawdzi sporządzony przez zakład ubezpieczeń wniosek. W przypadku braków lub błędów zakład otrzyma informację w systemie internetowym. Po poprawieniu błędów, zakład ponownie składa skorygowany wniosek.
Twoje dane zostaną zmienione
Po dokonaniu zmiany wpisu, najpóźniej w terminie 14 dni, KNF poinformuje o tym zakład ubezpieczeń. Informacja zostanie przekazana w formie elektronicznej.
KNF odmówi zmiany wpisu, jeżeli warunki określone w art. 19 ust. 3 ustawy nie zostaną spełnione przez:
- osoby fizyczne, przy pomocy których mają być wykonywane czynności agencyjne
- agenta ubezpieczeniowego
Dokumenty
Dokument otrzymasz jako:
Oryginał
Ile zapłacisz
- 110 zł – jeżeli zmiana nastąpi na wniosek zakładu ubezpieczeń w związku z zawarciem umowy agencyjnej z agentem ubezpieczeniowym, który został wpisany do rejestru na uprzedni wniosek innego zakładu ubezpieczeń
- 55 zł – pozostałe zmiany
Opłatę skarbową za wpis do rejestru wpłać na konto Urzędu Dzielnicy Śródmieście m. st. Warszawy. Sprawdź numer konta.
Ile będziesz czekać
Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).
Jak możesz się odwołać
Jeśli KNF wyda ci decyzję o odmowie wpisu, możesz złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Wniosek złóż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania decyzji o odmowie.
Warto wiedzieć
Wnioski o zmianę danych wpisanych do rejestru agentów ubezpieczeniowych, jak i wpis do rejestru i wykreślenie z rejestru składane są przez zakład ubezpieczeń. Agent ubezpieczeniowy może jedynie złożyć wniosek do Komisji Nadzoru Finansowego o udzielenie informacji z rejestru.
Czy ta strona była przydatna?