Prowadzisz firmę transportową przewożącą rzeczy? Musisz zgłaszać każdą zmianę dotyczącą swoich aut – np. zmianę numeru rejestracyjnego. Poniżej dowiesz się jak to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
W trakcie prowadzenia działalności przewoźnika drogowego musisz informować GITD o:
- wymianie pojazdu
- zmianie numeru rejestracyjnego
- zmianie prawa dysponowania pojazdem
Na aktualizację danych masz 28 dni od dnia powstania zmian.
Pamiętaj, jeśli zmiany obejmują dane zawarte w zezwoleniu na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji wspólnotowej musisz złożyć wniosek o zmianę treści zezwolenia lub licencji.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Jak najszybciej, ale nie później niż 28 dni od dnia zaistnienia zmian.
Gdzie załatwisz sprawę
GŁÓWNY INSPEKTORAT TRANSPORTU DROGOWEGO
Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego
al. Jerozolimskie
94,
00-807
Warszawa
Co zrobić krok po kroku
Złóż informację wraz z załącznikiem
Dane dotyczące pojazdów, które ulegają zmianie podaj w załączniku zawierającym wykaz pojazdów.
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa
Informacja zgodnie z wzorem powinna zawierać:
- oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres
- charakter prawny
- numer NIP
- dane kontaktowe
- rodzaj załącznika składanego z wnioskiem
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa
Druk WPC może zostać podpisany przez przedsiębiorcę lub reprezentującego go pełnomocnika.
Wykaz pojazdów cieżarowy zawiera dane:
- numer rejestracyjny
- marka pojazdu
- numer identyfikacyjny pojazdu - VIN
- rok produkcji
- rodzaj pojazdu
- dopuszczalna ładowność (kg)
- DMC pojazdu/zespołu pojazdów (kg)
- prawo dysponowania
- ważność prawa dysponowania
Jeśli informację chcesz wysłać pocztą lub złożyć osobiście w GITD, to wypełnij formularz na komputerze i wydrukuj. Wystarczy, że pobierzesz wzór informacji.
Termin
Jak najszybciej, ale nie później niż 28 dni od dnia zaistnienia zmian.
GITD sprawdza dokumenty i zmienia dane dotyczące taboru
GITD sprawdzi, czy dostarczyłeś wszystkie niezbędne dokumenty i czy są one poprawnie wypełnione. Jeśli tak, Główny Inspektor Transportu Drogowego zgodnie ze złożoną informacją zmieni dane dotyczące taboru w twoich dokumentach.
Jeśli twój wniosek jest niekompletny, GITD zwróci się do ciebie o uzupełnienie informacji w podanym terminie. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni – licząc od dnia otrzymania wezwania.
Pamiętaj, że jeśli przekroczysz podany termin, GITD nie rozpatrzy twojej sprawy.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Urząd zajmie się twoją sprawą od razu.
Warto wiedzieć
Stan realizacji swojej sprawy możesz sam sprawdzić na stronie internetowej GITD.
Czy ta strona była przydatna?