Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Informacja o zmianach taboru samochodowego – przewóz rzeczy (IZDP)

Prowadzisz firmę transportową przewożącą rzeczy? Musisz zgłaszać każdą zmianę dotyczącą swoich aut – np. zmianę numeru rejestracyjnego. Poniżej dowiesz się jak to zrobić.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie
  • elektronicznie
Załatw online

Wniosek podpisz kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym.

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

W trakcie prowadzenia działalności przewoźnika drogowego musisz informować GITD o:

  • wymianie pojazdu
  • zmianie numeru rejestracyjnego
  • zmianie prawa dysponowania pojazdem

Na aktualizację danych masz 28 dni od dnia powstania zmian.

Pamiętaj, jeśli zmiany obejmują dane zawarte w zezwoleniu na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji wspólnotowej musisz złożyć wniosek o zmianę treści zezwolenia lub licencji.

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

Jak najszybciej, ale nie później niż 28 dni od dnia zaistnienia zmian.

Gdzie załatwisz sprawę

GŁÓWNY INSPEKTORAT TRANSPORTU DROGOWEGO
Biuro do spraw Transportu Międzynarodowego
al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa

Co zrobić krok po kroku

  1. Złóż informację wraz z załącznikiem

Dane dotyczące pojazdów, które ulegają zmianie podaj w załączniku zawierającym wykaz pojazdów.

Dokumenty

Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Informacja zgodnie z wzorem powinna zawierać:

  • oznaczenie przedsiębiorcy, jego siedzibę i adres
  • charakter prawny
  • numer NIP
  • dane kontaktowe
  • rodzaj załącznika składanego z wnioskiem
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Druk WPC może zostać podpisany przez przedsiębiorcę lub reprezentującego go pełnomocnika.

Wykaz pojazdów cieżarowy zawiera dane:

  • numer rejestracyjny
  • marka pojazdu
  • numer identyfikacyjny pojazdu - VIN
  • rok produkcji
  • rodzaj pojazdu
  • dopuszczalna ładowność (kg)
  • DMC pojazdu/zespołu pojazdów (kg)
  • prawo dysponowania
  • ważność prawa dysponowania

Jeśli informację chcesz wysłać pocztą lub złożyć osobiście w GITD, to wypełnij formularz na komputerze i wydrukuj. Wystarczy, że pobierzesz wzór informacji.

Termin

Jak najszybciej, ale nie później niż 28 dni od dnia zaistnienia zmian.

  1. GITD sprawdza dokumenty i zmienia dane dotyczące taboru

GITD sprawdzi, czy dostarczyłeś wszystkie niezbędne dokumenty i czy są one poprawnie wypełnione. Jeśli tak, Główny Inspektor Transportu Drogowego zgodnie ze złożoną informacją zmieni dane dotyczące taboru w twoich dokumentach.

Jeśli twój wniosek jest niekompletny, GITD zwróci się do ciebie o uzupełnienie informacji w podanym terminie. Na uzupełnienie braków będziesz mieć co najmniej 7 dni – licząc od dnia otrzymania wezwania.

Pamiętaj, że jeśli przekroczysz podany termin, GITD nie rozpatrzy twojej sprawy.

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).

Ile będziesz czekać

Urząd zajmie się twoją sprawą od razu.

Warto wiedzieć

Stan realizacji swojej sprawy możesz sam sprawdzić na stronie internetowej GITD.

Czy ta strona była przydatna?