Chcesz zmienić dane np. twojej uczelni lub wspólnoty mieszkaniowej? Pamiętaj, żeby zgłosić to w urzędzie statystycznym. Jest to twój obowiązek, jeśli twoja działalność nie wymaga wpisu do rejestrów CEIDG lub KRS czy systemu informacji oświatowej RSPO. W ten sposób uaktualnisz swoje dane dotyczące wpisu w rejestrze REGON. Sprawdź poniżej, jak możesz to zrobić.
Jak załatwić sprawę
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
- elektronicznie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi
Twoim obowiązkiem jest informować urząd o zmianach dotyczących twojego wpisu po tym, jak uzyskasz numer REGON jako inny podmiot niż wpisany do rejestrów CEIDG, KRS.
Podobnie jest w przypadku, gdy twoja działalność nie jest w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych.
Pamiętaj, żeby uaktualniać też dane dotyczące twojego numeru dla jednostki lokalnej (np. filii, oddziału).
Jeśli chcesz zmienić w rejestrze dane dotyczące spółki cywilnej, przejdź do usługi Zaktualizuj dane spółki cywilnej w rejestrze REGON.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę
Wniosek złóż w ciągu 7 dni od pojawienia się zmian.
Gdzie załatwisz sprawę
Usługę można zrealizować w:
Co zrobić krok po kroku
Złóż wniosek o zmianę danych we wpisie do rejestru REGON
Dokumenty
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Pobierz:
Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Złóż wniosek na formularzu:
- RG-OP – jeśli jesteś osobą prawną lub jednostką organizacyjną niemającą osobowości prawnej, ale twoja działalność nie podlega wpisowi do KRS lub RSPO;
- RG-OF – jeśli jesteś osobą fizyczną prowadzącą działalność, ale twoja działalność nie podlega wpisowi do CEIDG.
Wniosek o zmianę danych złóż na tym samym formularzu, który służy do uzyskania wpisu.
Do wniosku dołącz dokumenty, które potwierdzają zmianę danych o twojej działalności.
Jeżeli reprezentuje cię pełnomocnik, to dołącz pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo jest bezpłatne.
Termin
Wniosek złóż w ciągu 7 dni od pojawienia się zmian.
Dostaniesz potwierdzenie o zmianie danych w rejestrze REGON
Potwierdzenie zmiany danych pojawi się, kiedy GUS uaktualni wpis w rejestrze REGON na swojej stronie internetowej.
Udostępnienie danych na stronie GUS jest potwierdzeniem wpisu w rejestrze REGON. Możesz wydrukować informację o wpisie. Aby to zrobić, przejdź na stronę GUS, wpisz numer REGON i wydrukuj potwierdzenie wpisu.
Jeśli potrzebujesz, możesz wystąpić do urzędu statystycznego o wydanie zaświadczenia o numerze REGON. Urząd statystyczny wyda ci zaświadczenie w ciągu 7 dni roboczych od dnia, w którym otrzyma twoje podanie. Zaświadczenie otrzymasz bezpłatnie.
Ile zapłacisz
Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).
Ile będziesz czekać
Numer REGON dostaniesz po złożeniu wymaganych dokumentów.
Potwierdzenie dostaniesz, gdy nowe dane pojawią się na stronie internetowej GUS.
Czy ta strona była przydatna?