Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Broker ubezpieczeniowy – zmiana danych

Jesteś brokerem ubezpieczeniowym i zmieniły się twoje dane osobowe a może zmieniły się osoby przy pomocy, których wykonujesz swoją działalność brokerską? Zgłoś to do Komisji Nadzoru Finansowego. Sprawdź poniżej, jakie zmiany trzeba zgłosić i jak to zrobić.

Jak załatwić sprawę

Sprawę można załatwić:

  • podczas wizyty w urzędzie
  • listownie
  • elektronicznie

Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi

Broker ubezpieczeniowy, którego dane w rejestrze brokerów ubezpieczeniowych zmieniły się, ma obowiązek zgłosić tę zmianę do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).

Wniosek składasz na bezpłatnym formularzu elektronicznym dostępnym na stronie KNF. Podpisujesz się profilem zaufanym.

Uwaga! Jeżeli broker nie ma danych wymaganych do uzyskania profilu zaufanego, wniosek może złożyć w formie papierowej - na wydruku formularza elektronicznym dostępnym na stronie KNF.

Dostęp do wydruku uzyskasz po wybraniu przycisku "Nie posiadam numeru PESEL".

Kiedy powinieneś załatwić sprawę

Złóż wniosek w ciągu 7 dni od wystąpienia zmiany.

Gdzie załatwisz sprawę

URZĄD KOMISJI NADZORU FINANSOWEGO
ul. Piękna 20, 00-549 Warszawa

Co zrobić krok po kroku

  1. Złóż wniosek o zmianę danych

Dokumenty

Dokument możesz złożyć jako:
Oryginał
Informacja dodatkowa

Wniosek składa się za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronach KNF lub jego wydruku w przypadku braku PZ.

Do wniosku o zmianę wpisu dołącza się:

Termin

Złóż wniosek w ciągu 7 dni od wystąpienia zmiany.

  1. KNF dokonuje zmiany w rejestrze brokerów ubezpieczeniowych

KNF może odmówić dokonania zmian wpisu do rejestru brokerów ubezpieczeniowych, jeżeli osoba fizyczna lub prawna nie spełnia ustawowych wymogów.

Ile zapłacisz

Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika (informacje na temat pełnomocnictwa).

Ile będziesz czekać

Nie dłużej niż miesiąc. Termin może się wydłużyć do 2 miesięcy (dostaniesz o tym informację).

Jak możesz się odwołać

Jeśli KNF wyda ci decyzję o odmowie zmiany wpisu, możesz złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy.

Wniosek złóż w ciągu 14 dni od dnia otrzymania decyzji o odmowie.

Warto wiedzieć

Wnioski o zmianę danych wpisanych do rejestru agentów ubezpieczeniowych, jak i wpis do rejestru i wykreślenie z rejestru składane są przez zakład ubezpieczeń.

Agent ubezpieczeniowy może złożyć jedynie wniosek do KNF o udzielenie informacji z rejestru.

Czy ta strona była przydatna?

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: "Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu "Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.