Serwis informacyjno-usługowy dla przedsiębiorcy

Jak przez internet wysłać do urzędu pismo ogólne

Często zdarza się, że przedsiębiorca ma do urzędu sprawę, dla której nie został przygotowany wzór pisma lub formularz. To może być pytanie, wyjaśnienie, zażalenie albo skarga. Do takich spraw służy pismo ogólne. Możesz je wysłać na Biznes.gov.pl.

Wyślij pismo ogólne, jeśli:

  • chcesz nawiązać kontakt z urzędem
  • dla twojej - konkretnej - sprawy nie ma elektronicznego formularza.

Na Biznes.gov.pl jest dostępny elektroniczny formularz pisma ogólnego.

Żeby z niego skorzystać musisz się zalogować na Biznes.gov.pl. Będziesz do tego potrzebować profilu zaufanego lub e-dowodu.

Ekran logowania na portalu Biznes.gov.pl

Wybierz przycisk Rozpocznij, żeby przygotować pismo. Zostaniesz przekierowany na stronę logowania.

Przycisk Rozpocznij na pierwszym ekranie pisma ogólnego

Po zalogowaniu, wypełnij formularz swoimi danymi.

Ważne! Jeśli masz konto na Biznes.gov.pl i jesteś na nim zalogowany, to system wypełni za ciebie większość danych w formularzu. Dzięki temu szybciej przygotujesz swoje pismo.

Na formularzu wybierz urząd, do którego chcesz wysłać pismo. System podpowie ci dokładny adres, jeśli wybierzesz z listy właściwy typ instytucji i wskażesz miejscowość, w której ta instytucja się znajduje.

Pamiętaj, że możesz wysłać pisma przez internet tylko do tych urzędów, które mają elektroniczną skrzynkę podawczą na ePUAP. Dlatego, jeśli wybierzesz urząd bez takiej skrzynki, system poprosi cię o wybranie innego.

Treść swojej sprawy możesz opisać w oknie formularza lub dołączyć osobny plik zapisany wcześniej na komputerze.

Przygotowane pismo ogólne musisz podpisać elektronicznie. Na Biznes.gov.pl możesz to zrobić na cztery sposoby. Pismo ogólne podpiszesz:

  • profilem zaufanym
  • bankowością elektroniczną
  • podpisem kwalifikowanym
  • e-dowodem z podpisem osobistym.

Portal nadzorowany jest przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Partnerzy projektu: Łukasiewicz - Instytut Logistyki i Magazynowania, Krajowa Izba Gospodarcza. Projekt jest współfinansowany z Programu Polska Cyfrowa ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i jest kontynuacją projektu pt.: „Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej" finansowanego z Programu Innowacyjna Gospodarka oraz projektu „Uproszczenie i elektronizacja procedur" finansowanego z Programu Kapitał Ludzki.

Artykuły zamieszczone w serwisie GOV.PL, w których nie podajemy żadnych dodatkowych informacji na temat praw autorskich, należą do informacji publicznych i udostępniamy je bezpłatnie. Korzystanie z nich, niezależnie od celu i sposobu korzystania, nie wymaga zgody Ministerstwa. Dostępne są w ramach licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 3.0 Polska. Serwis Biznes.gov.pl używa plików cookies. Kontynuując przeglądanie naszej witryny bez zmiany ustawień przeglądarki, wyrażasz zgodę na użycie plików cookie. Zawsze możesz zmienić ustawienia przeglądarki i zablokować te pliki.